雾行者激推bot

cn虹彩
推重返未来雾行者/a5小番茄/全职张佳乐

【中英双语】十四行诗全语音

05.22 二编 语音齐了 新增:信任-夜暮 独白 亲昵 赞赏 嗜好

·初遇

湖水漫起来了,冰凉,就像流动的线一样……

The lake is overflowing . It’s cold , just like a flowing line ……

不对、这里是哪儿?

Wait , where am I ?


·箱中气候

地平线:与地表相交或不相交的天地分界线。

Horizon : the boundary of heaven and earth that may or may not intersect with the earth’s surface .

有助于测算电波距离,也有助于……让人心情变好。

useful to measure the radio waves , and useful to …… make people feel better .


·致未来

希望未来我也能为人类的福祉献上一份力……

I hope that in the future I can also contribute to the well being of mankind ……

不过,再多一些外派任务就好了……

However , it would be better to have more missions .


·孑立

司辰——司辰?……您睡着了吗?

Timekeeper —— Timekeeper ? …… Are you asleep ?

好的,请好好休息吧,毯子放在哪里了?

Okay , please have a good rest . Where is the blanket ?

……唔,盖上就不会着凉了。

…… Um , cover yourself and you won’t catch a cold .


·问候

您好!今天的衬衫与你的眼睛颜色很相称。

Greetings ! Today your shirt matches the colour of your eyes very well .


·朝晨

早上好!这是今天的报纸。

Good morning ! Here’s the newspaper today .

咦、我的手指怎么变黑了 —— 沾了油墨?

Um ? Why are my fingers black ——stained with ink ?

怎么会……!我只是摸了一下……

How come …… ! I’ve just touched it ……


·信任-朝晨

早上好!我今天看到了关于意大利贴面礼的报道……

Good morning ! Today I read a news story on the Italian Cheek Kissing Greeting ……

呃、我的意思是说,如果能实践一下也不错。

Uh , I mean , it would be great if we can practice it .


·夜暮

这些报纸、等我全部看完再一起丢掉吧……

These newspapers … please do not throw them away until I finish reading !


·信任-夜暮

这样无所事事真的可以吗?

Is it really ok doing nothing like this ?

在基金会的时候,从来都没有如此闲寂的夜晚……

Ha … I mean when I was at the Foundation , there had never been such a tranquil night ……

谢谢您教会我这一切。

Thank you for teaching me all these things .


·帽檐与发鬓

命令大于思考。

Order is more important than opinion ……

……过去我是被这样教导的。

I was taught in this way .


·袖与手

他们说,笔下的世界不过是我的想象……

It is said that the world I write down is just my imagination ……

可如何才能更接近真实?想象与真实的边界,究竟是什么呢?

But how can I get close to the reality ? What is … the boundary between them ?


·衣着与身形

基金会为我提供了很多帮助,有食物、制服、教育……还有目标。

The Foundation has provided me with much help , including food , uniforms , education … and goals .


·嗜好

11月07日这则笑话我怎么好像在哪儿见过……

The joke on November 7th …… I seem to have read it somewhere ……

啊!是2月29日那期!

Ah ! It was on the issue of February 29th !

——报告司辰!我发现了一个印刷错误!

——Report ! I found a typographical error !


·赞赏

情绪稳定有担当,计划周密动手强,温柔果断还好看……

Emotionally stable and responsible ; well-planned and capable ; gentle , decisive and beautiful ……

嗯?怎么了吗?司辰?您为什么要捂着脸呢?

Huh ? What’s going on ? Timekeeper ? Why is your face covered in your hands ?


·亲昵

……这是昨天的报纸。上面这座大桥,我们也可以去吗?

…… Here’s the newspaper from yesterday . The bridge , can we go there ?

它看起来真的很漂亮!

It looks really beautiful !


·闲谈1

您刚刚是去做了什么了不起的事情吧?

Did you do something amazing just now ?

嗯,不用跟我详细说明,我能夠想象得到的。

Well , you don’t need to explain to me . I can imagine it .


·闲谈2

能够用于释放神秘术的诗句并不好找。

The verses to release arcane skills are not easy to find .

它们必须情绪饱满、时机恰当,可遇不可求。

They must be full of passion and well timed , and can only be found with luck .

不过,如果我能认识一个诗人,或许 …… 一切就简单多了。

However , if I know a poet , maybe …… things will be much easier .


·独白

我有时候会想起过去,我们一起学习的时光……

Sometimes I think about the time …… when we studied together ……

教员让我们成为了同桌。

The instructor made us deskmates .

你的口袋里总是塞满了青蛙、石子和太妃糖。

and your pockets are always alive with frogs , stones and toffees .


·入队

——就像平时无数次的练习那样。

—— Just as what’s been practiced countless times .


·战前

愿和平与我们同在。

May the peace be with us .


·选择咒语1

锋利的剑。

My sword sharp .


·选择咒语2

我相信你。

I believe in you .


·择选高阶咒语

您为我找到了适合的诗句。

You’re found the right verse for me .


·择选至终的仪式

描摹我未曾见过的世界。

Depict the world I have never seen before .


·释放神秘术1

自猎犬之骸而生

On the Skeleton of a Hound 


·释放神秘术1

晴朗和静谧统治着一切

Regna sereno intenso ed infinito 


·释放神秘术2

在此异邦之土,唯有月亮是我们的故人。

I know the moon , and this is an alien city .


·释放神秘术2

这诗将长存,并且赐给你力量。

So long lives this , and this gives power to thee .


·择选至终的仪式

每时每分,已如夜境。

Each moment , now night .


·受敌1

没关系。

It’s alright .


·受敌2

啊……

Ah ……


·战斗胜利

我会为你们祈祷的……抱歉。

I will pray for you … sorry .


·洞悉

呼……感谢您。我会好好运用这份力量的。

Hu … la ringrazio . I will make good use of this power .


·洞悉之底

这里已经带给我太多东西了……自由、新奇的一切、勇敢的朋友。

This place has brought me so many things : freedom , fresh knowledge , brave friends .

我又该如何报答你呢?

How can I ever repay you ?

我想在任何时候都能成为你的助力。

I want to be of help to you at any time .

评论(2)

热度(92)

  1. 共7人收藏了此文字
只展示最近三个月数据